
Transformation digitale
Digitalization of businesses
We address various issues related to business digitization.Customer loyalty strategy and return on investment optimization:
- Development of customer loyalty and retention strategies (renewal, churn reduction).
- Presentation of innovative methods to boost the return on investment of marketing campaigns and customer engagement journeys in terms of customer activation.
- Contribution to the development of customer knowledge through quantitative studies, customer segmentation, score evaluation, and usage behavior analysis.Implementation of strategic pilot projects involving business and IT domains:
- Ensuring structuring.
- Defining the roadmap.
- Carrying out and monitoring the schedule.
- Establishing governance (launch, project monitoring, steering committees, management committees).
- Coordination with cross-functional teams and partners (legal, procurement, IT, product, clienteling).Project management:
- Development of project roadmaps, budget supervision, and implementation of governance principles.
- Management of tenders and contracts.
- Project management: identification of needs, drafting of specifications, development of test strategy, monitoring of business test execution.
- Training and change management.
- Management of a cross-functional team.
- CRM usage: use of campaign management tool (Adobe Campaign), Data Management Platform (DMP), and a single customer repository.
- Implementation and monitoring of the lifecycle of a loyalty program.
- Retail: use of a point-of-sale (POS) system.
#Conversion Funnel #E-Commerce #Customer Journey Mapping #Scrum #User Acceptance Testing #User Experience (UX) #Project Management

ecommerce
Un large spectre d'interventions :
Refonte de l'expérience utilisateur (UX) et du design d'interface (UI) des sites web avec une priorité pour les appareils mobiles (page d'accueil, pages produits, pages de catégories...)
Réaménagement de l'espace de marque : Applications web, sites internet, médias sociaux, envois d'e-mails, campagnes de marketing en ligne, jeux concours, etc.
Création d'animations commerciales (redesign de bannières d'offres, pages d'atterrissage, histoires AMP (Google Web Stories))
- Étude et structuration des besoins exprimés par les équipes locales et centrales (analyse avec ContentSquare et benchmark concurrentiel)
- Création des parcours clients, gestion des projets de redesign, planification et suivi de la production des livrables (UX/UI, développement, tests d'acceptation, gestion des versions)
- Exécution des tests d'acceptation utilisateur (UAT) et suivi du traitement des tickets JIRA en collaboration avec l'équipe d'assurance qualité (QA)
- Gestion des tests A/B, surveillance de leur impact sur les performances et accompagnement des marchés
- Coordination et mobilisation des parties prenantes impliquées dans les projets
- Supervision de la planification et de la charge de travail des concepteurs UX/UI et des développeurs front-end